Kokkikartano on kuluttajien mielestä Suomen vastuullisin valmisruokabrändi, kertoo Sustainable Brand Index 2024 -tutkimus.
Vuosittainen Sustainable Brand Index -tutkimus mittaa kuluttajien mielikuvia tuotemerkkien kestävästä kehityksestä. Kaikkiaan yli 200 brändin joukosta Kokkikartano sijoittui 20. sijalle, ja valmisruokamerkkien keskuudessa hienosti kärkisijalle.
– Meillä Kokkikartanolla ollaan aina kiinnostuneita kuulemaan, mitä kuluttajat meistä ajattelevat ja tällaisia tuloksia on ilo katsoa. Työtä vastuullisuuden hyväksi tehdään meillä joka päivä, kertoo tuoteryhmä- ja brändipäällikkö Sanna Heikfolk.
Sijoitus on erityisen hyvä myös sen vuoksi, ettei Kokkikartano ole julkaissut varsinaista vastuullisuusohjelmaa, vaan ainoastaan tehnyt pitkäjänteistä työtä omien periaatteidensa mukaisesti – eli vastuullisesti.
Kokkikartanon toimintaperiaatteita: -Missionamme on antaa ihmisille mahdollisuus parempaan – siis parempaan valmisruokaan, työntekijöillemme parempaan työpaikkaan, kumppaneillemme parempaan yhteistyöhön ja kauppiaille parempaan asiakaspalveluun. Kohtelemme toisia kuten toivoisimme itseämme kohdeltavan.
-Eettisyys ja laatu ovat meille tärkeitä arvoja, joita edellytämme myös yhteistyökumppaneiltamme. Arvioimme jokaisen toimittajan, raaka-aineen ja materiaalin tarkoin niin laadun, ympäristön kuin sosiaalisen vastuun kannalta.
-Kaikki meidän ruuat valmistetaan ja pakataan Suomessa. Käytämme kotimaisia raaka-aineita aina kun se on mahdollista ja järkevää. Tuotteidemme kotimaisuusaste on noin 85%.