logo
Open Close

Kuluttajat valitsivat Kokkikartanon vastuullisimmaksi valmisruokabrändiksi

2.4.2024

Kokkikartano on kuluttajien mielestä Suomen vastuullisin valmisruokabrändi, kertoo Sustainable Brand Index 2024 -tutkimus.

Vuosittainen Sustainable Brand Index -tutkimus mittaa kuluttajien mielikuvia tuotemerkkien kestävästä kehityksestä. Kaikkiaan yli 200 brändin joukosta Kokkikartano sijoittui 20. sijalle, ja valmisruokamerkkien keskuudessa hienosti kärkisijalle.

– Meillä Kokkikartanolla ollaan aina kiinnostuneita kuulemaan, mitä kuluttajat meistä ajattelevat ja tällaisia tuloksia on ilo katsoa. Työtä vastuullisuuden hyväksi tehdään meillä joka päivä, kertoo tuoteryhmä- ja brändipäällikkö Sanna Heikfolk.

Sijoitus on erityisen hyvä myös sen vuoksi, ettei Kokkikartano ole julkaissut varsinaista vastuullisuusohjelmaa, vaan ainoastaan tehnyt pitkäjänteistä työtä omien periaatteidensa mukaisesti – eli vastuullisesti.

Kokkikartanon toimintaperiaatteita:
­-Missionamme on antaa ihmisille mahdollisuus parempaan – siis parempaan valmisruokaan, työntekijöillemme parempaan työpaikkaan, kumppaneillemme parempaan yhteistyöhön ja kauppiaille parempaan asiakaspalveluun. Kohtelemme toisia kuten toivoisimme itseämme kohdeltavan.

­-Eettisyys ja laatu ovat meille tärkeitä arvoja, joita edellytämme myös yhteistyökumppaneiltamme. Arvioimme jokaisen toimittajan, raaka-aineen ja materiaalin tarkoin niin laadun, ympäristön kuin sosiaalisen vastuun kannalta.

­-Kaikki meidän ruuat valmistetaan ja pakataan Suomessa. Käytämme kotimaisia raaka-aineita aina kun se on mahdollista ja järkevää. Tuotteidemme kotimaisuusaste on noin 85%.

Eivätkä toimenpiteet tähän lopu. Lisätietoa: Meidän periaatteet
Lisätietoa tutkimuksesta: Sustainable Brand Index 2024