logo
Open Close

Talous­tutkimus: Kok­ki­kar­ta­no on Suomen arvostetuin valmis­ruokabrändi

8.9.2025

Suomalaiset arvostavat Kokkikartanoa muun muassa tuotteiden hyvän maun ja tasalaatuisuuden sekä laadukkaiden raaka-aineiden vuoksi.

Kokkikartano on Suomen arvostetuin valmisruokabrändi, kertoo Taloustutkimuksen vuosittain toteuttama Brändien arvostus -tutkimus. Valtavasta 700 brändin joukosta Kokkikartano ylsi hienosti 50 arvostetuimman joukkoon sijalle 43.

Tutkimuksessa kuluttajat antavat brändeille arvosanan sen mukaan, miten paljon he kyseistä brändiä arvostavat. Brändit valitaan tutkimukseen mukaan esitutkimuksen perusteella. Mukaan pääsee vähintään viiden prosentin spontaanilla tunnettuudella.

Valmisruokabrändien keskuudessa Kokkikartano on pitkällä etumatkalla, sillä seuraava alan toimija löytyy listauksesta vasta sijalta 134.

– Pidän Kokkikartanon sijoitusta merkittävänä koko valmisruokakategorialle. On hienoa, että kuluttajat arvostavat brändiä ja sen myötä myös valmisruokaa ylipäätään. On tultu pitkä matka aliarvostetuista ”eineksistä” hyvään ja monipuoliseen valmisruokaan, iloitsee Kokkikartanon markkinointi- ja tuoteryhmäjohtaja Sanna Heikfolk.

Kokkikartano on ollut tutkimuksessa mukana nyt muutaman kerran ja parantanut sijoitustaan vuosi vuodelta – tällä kertaa aimo harppauksen. Sanna uskoo tämän olevan tulosta pitkäjänteisestä ja johdonmukaisesta brändityöstä.

– Kuluttajat arvostavat Kokkikartanon tuotteiden makua, tasalaatuisuutta ja laadukkaita raaka-aineita. Myös mainontamme on hyvin tunnistettua ja pidettyä.

Tutkimuksen mukaan Suomen arvostetuin brändi on lukkovalmistaja Abloy.  Sen perässä kolmen kärjessä ovat Fiskars ja Hyvää Suomesta.

Lue lisää tutkimuksesta: https://www.taloustutkimus.fi/ajankohtaista/uutisia/suomen-arvostetuimmat-brandit-2025.html